UserSvg
Louise
Förlossning

Föda i vatten

Hej! Jag hade tänkt föda i vatten den här gången. Min första förlossning så badade jag strax innan och var så avslappnad. Tänkte därmed testa att köra hela förloppet i vatten den här gången. Har hört mycket gott om det iaf! Ni som har fött i vatten hur har ni upplevt det och är det något ni rekommenderar? :)
likebtn1
speechbubble3

Kommentarer

UserSvg
Jennifer
Jag födde i vatten 2022 och vill göra om det igen!😍 Fantastisk upplevelse! Kände mig omfamnad av det varma vattnet, vilket hjälpte mig med värkarna, upplevde att det gick snabbare, skönt att kunna röra sig och byta ställningar i badet och körde på lite lustgas, kände mig så lätt i vattnet jämförelsevis med en vanlig förlossning. Jag fick bytt vatten i badet så det inte kallnade, mysig belysning och avslappnande musik. Blev så omhändertagen och fick serverat saft och vatten då man blir väldigt uttorkad i bad och måste få i sig mycket vätska. Fick även kalla handdukar på mitt huvud. Bara positivt och säga om att köra förlossning i bad❤️ All lycka till 🙏
likebtn0
UserSvg
Therese
Åååh tänkte också testa på att föda i vatten den här gången 😍😍 har också bara hört positivt om det!
likebtn1
userpic
Ebba
Jag ville föda i vatten, men eftersom jag förlorade så mycket blod vid min första förlossning så fick jag inte föda i vatten denna gång. Fast fullt förståeligt! Med tanke på att man inte har koll på hur mycket blod man förlorar i vattnet. Jag fick däremot bada innan det var dags, vilket var jätteskönt 😍
likebtn0