UserSvg
Anonym
Övrigt

Förstoppning HJÄLP

Hej. Är gravid v.6 och är överlycklig efter flera års försök. Har sen en vecka tillbaka jätte jobbigt med förstoppning, jag tuggar fibrer hela dagarna, testat granulat och micro-lavemang, allt för att få magen att funka. Lyckas med stor möda gå på toaletten men så stoppas det upp igen och jag får börja om. Någon med liknande erfarenhet? Ska jag räkna med detta hela graviditeten eller blir det lättare?
likebtn0
speechbubble3

Kommentarer

UserSvg
Stella
Hej! Känner så igen det. Kände mig också förstoppad / trög mage, men jag tycker att det har blivit mycket bättre nu senare i graviditeten. Hoppas att det snart går över för dig med 🙏 Enligt andra föräldrar jag fått tips från så ja dricka mycket vätska, röra på sig och äta massa frukt, men ja det har du säkerligen kanske redan testat :)
likebtn0
UserSvg
Anonym
Stella
Hej! Känner så igen det. Kände mig också förstoppad / trög mage, men jag tycker att det har blivit mycket bättre nu senare i graviditeten. Hoppas att det snart går över för dig med 🙏 Enligt andra föräldrar jag fått tips från så ja dricka mycket vätska, röra på sig och äta massa frukt, men ja det har du säkerligen kanske redan testat :)
Tack för ditt svar, ingen annan jag pratat med eller frågat kan relatera till detta, skönt att inte vara ensam. Jag kämpar på och hoppas det lättar för mig också. Tack ☺️
likebtn1
UserSvg
Stella
Ja jag håller med dig!😊 tänker att det nog är relativt vanligt med tanke på allt som händer i kroppen 🫶 ja det får vi hoppas!
likebtn0